FuelEU 해운 규제 본격 시행, 해운업계 판도 변화 시작
(FuelEU Maritime Regulation Enters Into Force)
2025년 1월 1일, 유럽 연합의 FuelEU Maritime 규제가 발효되어 EU/EEA 항구를 기항하는 총톤수 5,000톤 이상의 선박에 대해 well-to-wake 온실가스 즉, 연료 생산부터 선박이 연료를 사용할 때까지 배출되는 전체 온실가스 배출량 집약도 제한이 의무화되었다. 이 규제는 2030년까지 온실가스 배출을 1990년 수준 대비 최소 55% 감축하는 것을 목표로 하는 EU Fit for 55 패키지의 일환이다. 법률에 따라 선주들은 각 선박 운항의 전 과정 온실가스 집약도를 기록하고 보고해야 하며, 규제 미준수 시 VLFSO 에너지 등가량 톤당 €2,400의 벌금이 부과된다.
On January 1, 2025, the European Union's FuelEU Maritime regulation came into effect, introducing mandatory well-to-wake greenhouse gas intensity limits for ships over 5,000 gross tonnage calling at EU/EEA ports. This regulation is part of the EU's "Fit for 55" package, aiming to reduce greenhouse gas emissions by at least 55% compared to 1990 levels by 2030. The legislation requires shipowners to record and report the well-to-wake greenhouse gas intensity of each vessel's operations, with non-compliance penalties set at €2,400 per tonne of VLFSO energy equivalent.
https://maritime-executive.com/article/fueleu-maritime-regulation-enters-into-force
FuelEU Maritime Regulation Enters Into Force
On January 1, the European Union's new carbon-intensity mandate - FuelEU Maritime - entered into force, requiring European shipping interests to...
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2025년 규제 전망: 무엇을 준비해야 할까?
(2025 Regulatory Outlook: What to expect)
2025년 1월 1일부터, MARPOL 규정에 따라 홍해 및 아덴만 특별구역 내에서 선박의 기름, 유성 혼합물 및 쓰레기 배출이 전면 금지된다. 또한, 2025년 8월 1일부터는 MARPOL 부속서 VI의 개정안에 따라 선박들은 연료 소비 데이터에 대한 연간 보고 시 육상 전력 공급량 등 세부 정보를 포함해야 한다. 더불어 안전하고 환경 친화적인 선박 재활용에 중점을 둔 홍콩 협약이 2025년 6월 26일부터 발효되어, 선박 설계, 운영 및 재활용 시설 기준에 대한 요구사항이 수립될 예정이다.
Starting January 1, 2025, new restrictions will prohibit ships from discharging oil, oily mixtures, and garbage within the Red Sea and Gulf of Aden Special Areas, as per MARPOL regulations. Additionally, from August 1, 2025, according to the amendments to MARPOL Annex VI, ships will be required to include detailed information such as shore power supply in their annual reporting of fuel consumption data. Furthermore, the Hong Kong Convention, focusing on safe and environmentally sound ship recycling, is set to enter into force on June 26, 2025, establishing requirements for ship design, operation, and recycling facility standards.
http:// https://safety4sea.com/cm-2025-regulatory-outlook-what-to-expect/
2025 Regulatory Outlook: What to expect
The maritime industry, a vital part of global trade, is currently navigating a rapidly changing regulatory environment that will influence
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FuelEU 해운 규제, 특정 시장에 미치는 영향
(FuelEU Maritime's Impact on the Specialised Market)
FuelEU Maritime 규제는 2025년 1월 1일부터 시행되어 EU/EEA 항구를 기항하는 선박을 대상으로 연료의 온실가스 집약도를 2% 감축하도록 의무화하며, 2050년까지 80%로 목표를 높여 규제를 강화한다. 이러한 조치는 재생 가능 및 저탄소 연료의 채택을 가속화하여, 특수 유조선의 경우 톤당 5~10달러의 운임 상승이 예상된다. 이에 따라 선주와 용선자는 강화된 탈탄소화 규제에 따른 비용 부담과 규정 준수 문제를 해결하기 위해 더욱 긴밀한 협력이 필요해진 상황이다.
The FuelEU Maritime regulation will take effect from January 1, 2025, mandating a 2% reduction in greenhouse gas intensity of fuel for ships calling at EU/EEA ports, and strengthening regulations by raising the target to 80% by 2050. This initiative aims to accelerate the adoption of renewable and low-carbon fuels, significantly influencing freight rates, which are projected to rise by USD 5-10 per metric ton for specialised tankers. Consequently, shipowners and charterers must engage in closer dialogue to navigate the financial implications and compliance challenges introduced by these stringent decarbonisation measures.
https://splash247.com/fueleu-maritimes-impact-on-the-specialised-market/
FuelEU Maritime’s impact on the specialised market - Splash247
Sudheer Vijapurapu, managing director of New Asia Shipbrokers, and Risto Kariranta, CEO of the Ahti Pool, write for Splash today on January 1’s big new regional regulation hitting shipping. The demand dynamics for specialised products are distinct from t
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아이스란드에서의 FuelEU 도입 연기
(Delay for FuelEU Incorporation in Iceland)
FuelEU 규제가 유럽 경제 지역(EEA) 협정에 편입되는 과정이 지연됨에 따라, 아이슬란드와 노르웨이는 2025년 1월 1일까지 FuelEU 규제를 시행하지 않을 예정이다. 따라서 이 기간 동안 노르웨이와 아이슬란드 항구는 FuelEU 하에서 제3국 항구로 간주되어, 노르웨이와 아이슬란드 항구에서 EU 회원국 항구로 오가는 항해에서 사용된 에너지의 50%만이 규제의 적용을 받게 된다. 노르웨이 또는 아이슬란드 영해 내에서의 항해, 노르웨이와 아이슬란드 간의 항해, 또는 이들 국가와 다른 제3국 간의 항해는 FuelEU가 EEA 협정에 편입될 때까지 FuelEU의 적용을 받지 않을 것이다.
Due to delays in incorporating the FuelEU Maritime Regulation into the European Economic Area (EEA) Agreement, Iceland and Norway will not implement the regulation by January 1, 2025. Consequently, during this interim period, Norwegian and Icelandic ports will be treated as third-country ports under FuelEU, meaning only 50% of the energy used on voyages between these ports and EU Member State ports will be subject to the regulation. Voyages within Norwegian or Icelandic waters, between Norway and Iceland, or between these countries and other third countries will not be covered by FuelEU until the regulation is incorporated into the EEA Agreement.
https://safety4sea.com/delay-for-fueleu-incorporation-in-iceland/
Delay for FuelEU incorporation in Iceland
FuelEU will not apply to Iceland after Norway announced its delay, the two maritime States are EEA members, but not
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항만 최적화 개선으로 이룬 획기적 온실가스 감축
(Study Finds Dramatic GHG Cuts Brought by Improved Port Optimization)
런던 UCL 에너지 연구소와 해운 탈탄소화 컨설팅 업체인 UMAS가 2018년부터 2022년까지의 선박 이동을 분석한 최근 연구에 따르면, 항구 혼잡과 대기 시간을 고려하여 입항을 최적화하면 선종에 따라 항해 배출량을 최대 25%까지 줄일 수 있는 것으로 나타났다. 평균적으로, 컨테이너선과 산적화물선은 약 10%, 가스 운반선과 유조선은 16%, 화학 운반선은 거의 25%의 배출 감소가 가능하다. 이 연구는 선박들이 부두에 들어가기까지 항구 앞에서 대기하는 시간이 연간 15-22일(전체 운항 시간의 4-6%)이나 된다는 점을 지적했다.
A recent study by London's UCL Energy Institute and shipping decarbonisation consultancy UMAS, analyzing ship movements from 2018 to 2022, reveals that optimizing port arrivals to account for congestion and waiting times can reduce voyage emissions by up to 25% for certain vessel types. On average, potential emission reductions are approximately 10% for containerships and dry bulkers, 16% for gas carriers and oil tankers, and nearly 25% for chemical tankers. The study highlights that ships spend between 4-6% of their operational time, equating to about 15-22 days annually, waiting at anchor outside ports before securing a berth.
https://splash247.com/study-finds-dramatic-ghg-cuts-brought-by-improved-port-optimisation/
Study finds dramatic GHG cuts brought by improved port optimisation - Splash247
A new study by London’s UCL Energy Institute and shipping decarbonisation consultancy UMAS, which analysed ship movements between 2018-2022, found that optimising port arrivals to take into account port congestion or waiting times could reduce voyage emi
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